Aktive turister mer fornøyde

– Aktive turister er mer fornøyd enn mindre aktive turister. Fysisk aktivitet og interesse påvirker relasjonen mellom opplevd verdi og tilfredshet systematisk, det skriver OiN-forskere i en vitenskapelig artikkel.

Når vi så vet at tilfredshet påvirker lojalitet til en viss grad i reiselivet, vil det å involvere gjestene i opplevelser som gjestene finner verdifulle bidra til mer fornøyde gjester. Funnene tyder på at bedriftene kan forbedre sine resultater gjennom å fokusere på sterkere involvering og engasjement av gjestene i opplevelsen.

Nina K. Prebensen, Hyelin Kim og Muzaffer Uysal er forfattere av denne artikkelen i Journal of Travel Research.

Hele artikkelen kan du lese på forlagets nettsider. Noen tidsskrift krever innlogging.

En uventet feil skjedde under sending, sjekk at e-posten er gyldig.

Din venn har blitt sendt en e-post om denne artikkelen.

Opplevelser i nord
Postboks 1490
N-8049 Bodø
Norge

Besøk: Universitetsalleen 11
Tlf: +47 75 41 18 10
E-post nf@nforsk.no

Personvern

Finansiert av: