Kommende hendelser
Ingen hendelser
Juni 2012
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Finansiert av:
Banner
Medieklipp:

Skrur på TV-sjarmen (Dagbladet 2. mai 2012)

Intervju med Tove Dahl (Nordlys, 11. februar 2012)

Samarbeid gir verdiskaping (Nordlys 27. november 2011)

Ny nordområdestrategi - nye muligheter (forskningsradet.no 16. november 2011)

Økende press på nordområdene (forskningsradet.no 15. november 2011)

Rekord for Nordnorsk Opplevelseskonferanse (reiselivskunnskap.no 7. november 2011)

Gåsehud er gull for reiselivsnæringen (innovativeopplevelser.no 7. november 2011)

Turistforskere på Svalbard (Svalbardposten 19. august 2011)

Himmelblå-turisme - smi før jernet blir kaldt (Brønnøysunds Avis 22. juni 2011)

Opplevelsesturisme
(NRK Ekko, mp3fil, 16. juni 2011)

Skal forske på Helgelandsprosessen (RanaBlad 6. juli 2011)

En kompleks region (Brønnøysunds avis 5. juli 2011)

Får midler til forskning (RanaBlad 6. juli 2011)


     

Opplevelser i nord – kunnskapsbasert verdiskaping

Opplevelser i Nord er et forskningsprogram som drives av et konsortium bestående av Handelshøgskolen i Bodø (HHB), Universitetet i Tromsø (UiT), Høgskolen i Harstad (HiH), Nordlandsforskning (NF), NORUT og Bioforsk. Programmet er finansiert gjennom Forskningsløft Nord, Norges forskningsråd.

Prosjektet har en rekke nasjonale og internasjonale samarbeidspartnere innen forskning samt en bred forankring i nettverk og prosjekter som omfatter 85 reiselivsbedrifter i Nord-Norge. Programmet består av 15 delprosjekter med problemstillinger relatert til innovasjon/læring, markedsføring, kundeperspektiv, verdiskaping, destinasjonsutvikling, organisering og ledelse innen service og opplevelsesorienterte reiselivskontekster i Nordområder spesielt.

 

Innovating the Experience Economy: Design, consumption and concepts

Northern InSight researchers contributed actively June 11-12 in a European conference on experience economy.

    Les mer …

 

Hvem er franske turister og hva vil de?

Naturbasert turisme er et stort og voksende marked for mange land som Australia, New Zealand og Norge.

    Les mer …

 

Gode guider – gull verdt

Det er viktig med kunnskap om hvordan guiden bruker sin rolle, kunnskap og sine evner for å skape en god opplevelse for sine gjester.

    Les mer …

 

Nytt kurs utviklet – design av opplevelser

Innovativ kursutvikling kobler forskningsbasert og erfaringsbasert kunnskap og prosesser.

    Les mer …

 
Logg på Fronter:
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner