Kommende hendelser
Ingen hendelser
Juni 2012
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Finansiert av:
Banner
Medieklipp:

Skrur på TV-sjarmen (Dagbladet 2. mai 2012)

Intervju med Tove Dahl (Nordlys, 11. februar 2012)

Samarbeid gir verdiskaping (Nordlys 27. november 2011)

Ny nordområdestrategi - nye muligheter (forskningsradet.no 16. november 2011)

Økende press på nordområdene (forskningsradet.no 15. november 2011)

Rekord for Nordnorsk Opplevelseskonferanse (reiselivskunnskap.no 7. november 2011)

Gåsehud er gull for reiselivsnæringen (innovativeopplevelser.no 7. november 2011)

Turistforskere på Svalbard (Svalbardposten 19. august 2011)

Himmelblå-turisme - smi før jernet blir kaldt (Brønnøysunds Avis 22. juni 2011)

Opplevelsesturisme
(NRK Ekko, mp3fil, 16. juni 2011)

Skal forske på Helgelandsprosessen (RanaBlad 6. juli 2011)

En kompleks region (Brønnøysunds avis 5. juli 2011)

Får midler til forskning (RanaBlad 6. juli 2011)


     

Bokkapittel fra OiN-professor

Professor Nina K. Prebensen, leder for «Arbeidspakke 2: Verdiskaping gjennom kulturopplevelser» i Opplevelser i Nord, er forfatter av ett kapittel i den publiserte boken «Strategies for Tourism Industry – Micro and Macro Perspectives».

Prebensens kapittel har tittelen «Value Creation in Experience-Based Networks: A Case Study of Sport-Events in Europe», og er en undersøkelse av verdiskapingen i erfaringsbaserte nettverk rundt idrettsarrangementer i Europa. I arbeidet med kapittelet har professoren tatt i bruk metodikker som deltakende observasjon, samtaler og personlige intervjuer.

Følg denne lenken for å lese kapittelet

Ett av Prebensens funn er at de ulike aktørenes formål for deltakelse i nettverkene er basert på økonomiske såvel som og ikke-økonomiske tiltak. Et sentralt funn er at interessentene gjenkjenner synergier utover mottak av nye ideer og kunnskap til å skape verdi for sin egen sportslige begivenhet.

 

 
Logg på Fronter:
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner