Opplevelser i nord – kunnskapsbasert verdiskaping
Prosjektet har en rekke nasjonale og internasjonale samarbeidspartnere innen forskning samt en bred forankring i nettverk og prosjekter som omfatter 85 reiselivsbedrifter i Nord-Norge. Programmet består av 15 delprosjekter med problemstillinger relatert til innovasjon/læring, markedsføring, kundeperspektiv, verdiskaping, destinasjonsutvikling, organisering og ledelse innen service og opplevelsesorienterte reiselivskontekster i Nordområder spesielt.
Innovating the Experience Economy: Design, consumption and conceptsNorthern InSight researchers contributed actively June 11-12 in a European conference on experience economy.
Hvem er franske turister og hva vil de?Naturbasert turisme er et stort og voksende marked for mange land som Australia, New Zealand og Norge.
|
Gode guider – gull verdtDet er viktig med kunnskap om hvordan guiden bruker sin rolle, kunnskap og sine evner for å skape en god opplevelse for sine gjester.
Nytt kurs utviklet – design av opplevelserInnovativ kursutvikling kobler forskningsbasert og erfaringsbasert kunnskap og prosesser.
|